Twee jaar geleden is Tone Content gevraagd een nieuw schoonmaakmiddelen merk te ontwikkelen.
Enorm trots, op het team van XG2, dat er nu in 2019 méér dan 20 XG2 artikelen in meer dan 600 supermarkten verkocht worden én wij de marketingstrategische & branding rol vervullen.
Klant: JG International
Distributie: Jumbo
Resultaat:
- Een nieuw merk in de schoonmaakmiddelen markt
- Een merk met fans
- Traffic naar en conversie op de websites, blogs en socials
“XG2, een fantastische marketingstrategische en brand identity opdracht.”
Als marketingstrateeg en Tone Content is het ontwikkelen van XG2 een droom van een opdracht. Niet alleen vanwege het strategisch brede en uitdagende werk, maar ook de prettige en handson samenwerking met het XG2 team. Duidelijke doelen, pragmatische aanpak en scoren.
In vier stappen hebben we de Go-to-Market gerealiseerd;
- Van start met de marketingstrategie. Definiëren merkwaarde, uitwerken van persona’s, positionering definiëren, brandstory beschrijven, creatie van de naam XG2 en de tageline “Merk het Verschil!”;
- Creatie van de branding & merkidentiteit. Bestaande uit oa packaging design, visual design en webdesign.
- Uitwerking on- en offline communicatiemiddelen en -kanalen;
- Introductiecampagne én social media campagnes
XG2 over Tone Content
“Tone Content is een sterk marketingbureau en waardevolle business sparringspartner voor JG International en haar producten. Tone Content heeft veel ervaring met het opzetten, introduceren en vermarkten van nieuwe producten. Die marketingervaring hebben wij o.a tijdens onze strategiesessies en de concretisering van ons nieuwe merk kunnen benutten. Tone Content is van groot belang voor de Tone en Voice van ons nieuwe schoonmaakmiddelenlijn. Zij hebben de XG2 brand goed laten aansluiten op de behoeften van onze klanten.” Erik van der Graaf, directeur XG2 PRO CLEANERS BV.
Meer informatie over marketingstrategie & branding van Tone Content bel 023 888 7361.