De buzz bestaat al lang en velen zijn het erover eens: corporate bloggen werkt. Toch valt er nog zeer veel te halen voor het bedrijfsleven. Corporate blogpagina’s worden veelal niet genoeg geüpdate, en 70% sterft zelfs een stille dood. Laat dit niet gebeuren en investeer vandaag nog in een goedgeschreven blog. De kracht van schrijven en posten is namelijk eindeloos. Enkele statistieken en weetjes op een rij.
Meer leads dankzij corporate bloggen
B2B-marketeers die schrijven en blogs plaatsen, creëren daarmee 67% meer leads dan marketeers die dat niet doen. Eén van de grootste voordelen van bloggen is het aantrekken van interessante leads. Hoe frequenter het contact met een lead, hoe meer kans op een daadwerkelijke sale. Het delen van waardevolle content op consistente basis is hierbij van groot belang. Blogs die wekelijks worden bijgehouden, genereren vier keer meer leads dan blogs die maandelijks of minder vaak worden bijgehouden.
Nieuwe content met regelmaat posten werkt dus. Maar ook oudere blogberichten kunnen een belangrijke plek veroveren, wanneer bezoekers op zoek zijn naar antwoorden die precies aan bod komen in die blogs. Het actualiseren van oudere blogs moet daarom voortdurend in de gaten worden gehouden. Hoe relevanter de blog, hoe meer traffic.
Corporate blogs werken altijd door
Bedrijven die bloggen, hebben dertien keer meer kans om te genieten van een positieve ROI. Consequent bloggen levert voordelen op. Relevante blogs worden beter geïndexeerd en bevorderen daarmee de online vindbaarheid. Het bereik van bloggen alleen levert al leads op die er anders niet waren geweest. En dit allemaal zonder te adverteren of extra sales-mensen in te zetten. Dag en nacht, een blog werkt altijd door.
Consumenten gaan zelf op onderzoek uit
In 2020 zullen klanten 85% van hun contact met relaties beheren zonder direct contact. Consumenten gaan zelf op onderzoek uit. Voordat een bedrijf het eerste contact heeft met een klant, heeft deze klant breed kennis vergaard over het bedrijf. Eén van de makkelijkste manieren om tot deze informatie te komen, is het lezen van de bedrijfsblog. Niet verwonderlijk kan deze blog daarom fungeren als de ideale tool om vooraf invloed uit te oefenen op de consument.
Meer inkomende links
Bedrijven die bloggen genereren 97% meer links naar de website. Het produceren van betrouwbare en inzichtelijke nieuwsberichten trekt nieuwe bezoekers. Naast het verhogen van de reputatie, zorgt het bloggen voor het verhogen van het aantal inkomende links. Een goedgeschreven blog is nieuwswaardig en relevant voor andere partijen, waardoor de deelfactor hoog ligt. Door de gedeelde content wordt een nog breder publiek aangetrokken, waarmee het eigen business-netwerk kan worden uitgebouwd.
Betrouwbaarheid in the picture
Blogs scoren hoog op het gebied van betrouwbaarheid als bron voor nauwkeurige online informatie. Ze zijn persoonlijker van aard dan de meer statische bedrijfspagina die de standaard vormt. Om deze reden worden blogs beschouwd als een betrouwbare bron van informatie. Een blog biedt juist daarom een unieke kans om een merk in de picture te zetten. Wees de eerste met het schrijven over nieuwtjes uit jouw branche en verbeter je reputatie onder een grote groep lezers.
“Corporate bloggen is niet meer weg te denken. Het dient een integraal onderdeel te vormen van de branding van elk bedrijf. De content is er voor de lezer en de uiteindelijke koper/gebruiker. En is de nieuwe stille kracht van bedrijven!”
Bron: Content Marketing Institute / 2015 Benchmarks, Budgets and Trends— North America