Duidelijke taal. Daar staat Tone voor. Overzichtelijk en duidelijk. Dat is onze werkwijze. Content ontwikkelen die informeert, inspireert en vindbaar is. Ook het managen van content en het analyseren van resultaten is ons vak. Dit doen we met een team van webredacteuren en contentmarketeers. Voor grote en kleine bedrijven.
Michiel Broomans (40)
Iedereen blij
"8 jaar werkte ik in de uitgeversbranche bij de Volkskrant & Het Financieele Dagblad. Daar hield ik mij o.a bezig met btb marketing. Door content te gebruiken om klanten te binden, te boeien en te behouden. Via magazines, kranten maar vooral via internet. Altijd overtuigd klanten te raken via een eenvoudig en duidelijk verhaal. In mijn consultancy werk viel mij op dat bedrijven graag content willen maken. In de praktijk daar toch echt professionals voor nodig hebben. Via TONE breng ik die twee werelden samen.
Opleiding: Marketing & Internationalisering
Werkervaring: Het Financieele Dagblad & de Volkskrant
Schrijfstijl: Pakkend en vloeiend
Ervaring met: Online uitgeven, contentmarketing
Sanne Ruhaak (30)
Een goede tekst is maatwerk
'Het enige recept voor een goede tekst is maatwerk. Een timmerman spreekt zijn klanten nu eenmaal anders aan dan een directeur zijn partners. Samen met de opdrachtgever breng ik de doelgroep in kaart en kijk ik welke toon het beste past. Van zelfstandige ondernemers tot grote bedrijven en van folderteksten tot diepgravende interviews, ik streef naar een effectieve tekst voor iedereen.'
Opleiding: Nederlandse taal & cultuur, literatuurwetenschap
Werkervaring: NRC Handelsblad, Metro, Parool, JAN Magazine, Trouw, Baaz Magazine, DIGIFOTO Pro
Schrijfstijl: Aansprekend, doelgericht, vlot
Ervaring met: Ondernemerschap, fotografie, gezondheid, overheid en onderwijs, technologie, interview
Thomas Kouveld (29)
Taal als Ambacht
Engelsvertaler: “De aard van de taal is ambivalent: enerzijds biedt de taal talloze mogelijkheden tot communicatie, anderzijds is taal een beperkt medium om betekenis over te brengen, zowel mondeling als schriftelijk. In de transitie van het mondelinge naar het schriftelijke gaat ook een hoop verloren, denk aan lichaamstaal, gezichtsuitdrukking en intonatie. En wat te denken van vertaling: betekenis is niet zomaar van de ene naar de andere taal over te zetten. Daar ligt de uitdaging: hoe met taal de betekenis van de oorspronkelijke boodschap zo helder mogelijk over te brengen.”
Opleiding: Engelse taal & cultuur, Conflict Studies & Human Rights
Werkervaring: Redacteur, fotograaf, IT helpdesk
Schrijfstijl: Helder, compact
Ervaring met: Journalistiek, fotografie, blog en IT
Petri Benschop (31)
Teksten aantrekkelijk en leesbaar maken
'Je wordt elke dag geconfronteerd met tekst en taal. Het schrijven van een goede tekst is echter niet voor iedereen vanzelfsprekend, zeker als het je vak niet is. Wat ik zo leuk vind aan het schrijven voor Tone? Ik zie hier alle mogelijke branches langskomen. Elke keer verdiep ik me in een nieuwe doelgroep. En denk ik erover na hoe ik de tekst zo aantrekkelijk en leesbaar mogelijk kan maken voor die doelgroep. '
Opleiding: Geschiedenis, bestuurskunde en journalistiek
Werkervaring: Het Financieele Dagblad, diverse educatieve en journalistieke publicaties
Schrijfstijl: Helder, aansprekend, vlot en snel
Ervaring met: Politiek, financieel, arbeidsmarkt en sociaal-cultureel
Yvette Ruyters (30)
Tekst als puzzel (in Engels en Nederlands)
‘Een tekst schrijven is als het oplossen van een legpuzzel. De stukjes moeten in elkaar passen om het kloppend te maken. Het is elke keer weer een leuke uitdaging om dat voor elkaar te krijgen. Door te spelen met taal kom je erachter dat er veel manieren zijn om hetzelfde te zeggen. De truc is om de beste manier te kiezen. Een begrijpelijke tekst is dan het eindresultaat.´Dat geldt voor Engelse en Nederlandse teksten.
Opleiding: Journalistiek, Engelsvertaler
Werkervaring: Social media, blogs, freelance, Engelsvertaler, management.
Schrijfstijl: Georganiseerd, snel
Ervaring met: Vakbladen, blogs, internationaal
Francisca Mebius (32)
De juiste tone of voice
'Taal is de sleutel tot groei. Iedere ondernemer heeft baat bij een mooie website met heldere teksten en versterkende beelden. Ik help ondernemers en bedrijven met het opstellen van goed leesbare en duidelijke teksten zoals blogs. Want het schrijven van een goede tekst is niet voor iedereen even makkelijk. Samen met de opdrachtgever zoek ik naar de juiste tone of voice voor de doelgroep. Zeer afwisselend, omdat ik me steeds kan verdiepen in een nieuwe branche of sector.'
Opleiding: Rechten en journalistiek
Werkervaring: Het Financieele Dagblad, Parool, Telegraaf
Schrijfstijl: Helder, vlot en snel
Ervaring met: Politiek, financieel, ondernemers
Direct meer informatie 023 8887361
Kennismaken?
Heb je behoefte aan advies of ondersteuning bij het maken, verspreiden of managen van de converteerbare content? We vertellen graag wat we voor je kunnen betekenen.